onsdag 11 augusti 2010

TUFF TRÄNING IDAG PÅ GYMET....!


Eftersom mitt mål är att kunna göra armhävningar utan fötter i golvet och vara helt rak med kroppen så tränar jag upp på att balansera på armarna och träna upp bröst och axelpartiet.

Göra lite armhävningar hand stående och här ska jag självklart se till att komma ner betydligt längre ner och det ska så småningom inte finnas någon vägg bakom som jag kan luta mig mot. Men man måste börja någon stan:)

Vridningen i handen kommer göra det lite lättare att just få fram kroppen lite till och hitta en balans så att jag i framtiden ska slippa ha bollen. Så denna position och göra armhävningar med ingen boll som stöd vore sååå coolt att klara av:)

Jag har lite fler filmer som kommer upp snart...... Då kommer det mer rygg tränings övningar! Det är inte bara framsidan som måste vara stark för att klara av det jag vill uppnå. Det är hela kroppen som ska samspela med varandra för att det ska funka. Så här hittar jag mina svaga länkar och får tillfälle att träna upp kroppen för att bli stark.

Stretch är med efter varje träning och då är det 20-30 minuter som gäller.
Kör puls musik som jag kommer igång på under styrkan och fysen för att sen ha ett annat spår där det bara är lugna låtar som ger mig kraft och kan fokusera på andningen och att vara med kroppen efter ett hårt pass. Känner att det skönt att fånga upp sig igen under tiden man stretcha. Känner sig pigg och redo igen:)

1 kommentar:

Lena Aldegren sa...

Hrrmm, mitt mål i augusti var att klara 10 armhävningar på tå - vilket jag gör om jag fuskar lite och inte går hela vägen ner... Antar att jag har en bit kvar till din nivå ;-)

Related Posts with Thumbnails