torsdag 7 maj 2009

FUNDERAT:)

Det är så mycket som ska uppnås och det ska göras karriär. Målen och visioner finns där framme i framtiden. Alla är på väg hela tiden för att uppnå sina drömmar till ett "fullständigt, tryggt liv". Hinner inte stanna upp utan kör på för att uppnå!
Samtidigt stannar många kvar i sitt förflutna, saker som aldrig klaras upp återkommer till en emellanåt. Saker som håller en fast i det förflutna!

Ena benet är på väg in i framtiden, det andra benets dras till de förflutna....vilket betyder att man står och "pissar" i nuet.

Hur ska jag kunna njuta av det jag har uppnått i stunden om jag är på väg till något nytt, hur ska jag kunna känna efter vad som inte fungerar i mitt liv just nu, utan håller mig kvar i det gamla som varit som ett beteende, eller principer som jag lärt mig att så är det.

Lev i nuet ska jag lägga i träning lådan. Jag ska reflektera när jag känner stress, press, obehaglig mag känsla. "Vad gör jag för ohälsosamt som får min själ att må sä här" REFLEKTERA OCH STANNA UPP:)

Jag har slutat stressa i trafiken...jipppiiii:) Skriker inte på andra trafikanter...hehehe.

Börja reflektera på vad jag har istället för vad som varit.... kan ändå inte få det ogjort eller styr sin framtid för mycket istället för att bara våga känna efter när jag verkligen uppnått en liten del av mina mål.

4 kommentarer:

Jonas sa...

Jag kommer absolut fortsätta läsa din blogg, superbra med träningstips osv.
Hoppas det kommer upp mer tips om en snar framtid.

gunsan sa...

Jag har också funderat!
fast det "fullständigt trygga livet" kommer nog aldrig att infinna sig och kanske är det lika bra för det låter ganska enahanda och slätstrukit. Jag har hittat ett mantra.
Konfrontera drakarna
Övervinna hindren
Förstå riskerna
Verkligen leva
Alltid hoppas
Gå hela vägen
Förvänta mej det bästa
Å du Oscar! jag skriker inte heller längre åt mina medtrafikanter, jag sjunger i bilen :)
Å det här ska komma från mej, hm

Trevlig helg
Kram/Gun

Anonym sa...

*ler*
Oscar - mycket tänkvärt! Så sant...!
Gunsan - fullkomligt ljuvligt mantra!! Härmed anammat!
Kram! (/Moi)

World Class Nybroplan sa...

Ska nog köra den mantra oxå Gun:)
Roligt att ni skriver här:) Gör mig glad.
Kram
Oscar

Related Posts with Thumbnails