tisdag 8 december 2009

SPIKMATTAN!

ÅRETS JULKLAPP!

Spikmattan har slagit stort och det fler och fler som vill ha en spikmatta.
Otroligt rogivande och man kommer snabbt ner i varv.
Att tänka på något annat är nästan omöjligt då allt fokus går till att känna hur taggarna trycks mot kroppen på ett stimulerande sätt. Tanken är nog även det....att inte behöva tänka på något annat utan bara finnas vid stunden och fokusera på en sak endast.
Jag kommer ner i varv av att ligga på mattan, samt känna hur blodet strömmar igenom hela ryggen som ligger mot mattan.


ÖVNINGAR

KNÄ & LÅR

RUMPA

MAGE:
Det är en kraftig användning. Du bör ha vana av ryggbehandlingen först

KÄKE:
Kan minska stress och spänningar i käke, samt motverka gnisslande av tänder. Det ger ny lyster till hela ansiktet. Kan användas med ett tunt bomullstyg mellan matta och hud pga att huden i ansiktet är extra känslig.

FÖTTER:
Reflex-zonerna påverkar hela kroppen


På World Class Nybroplan har vi börjat med att köra en klass som heter "Plats på yantra mattan" och det är en 30 minuters klass där 15 minuter är avslappning och den första 15 min av klassen utför man olika övningar













1 kommentar:

Karin sa...

Så du gillar att ligga på spikmattan? Själv har jag inte kommit mig för att prova ännu. det verkar göra så ont... Men alla pratar verkligen om hur skönt och avslappnande det är och jag behöver hitta ett bra sätt att varva ner på så jag ska helt klart prova.

/ Karin

Related Posts with Thumbnails