torsdag 29 oktober 2009

RENSA!

Vad vill jag och vad av allt jag gör ska jag välja? Jag har gjort vissa val då jag väljer bort vissa jobb nu för att fylla upp med att vara mer. Den tid som jag får extra är svårt att fylla upp och det är väl det som r meningen att jag bara ska vara och inte behöver fylla på med något annat. Jag har pluggat mer nu än vanligt och känslan är att jag hinner göra mer av det jag vill göra.
Jag har bestämt mig för att göra 1 termins uppehåll för att bara gå igenom det jag pluggat och jag har förstått det jag gjort det första 2 åren. Nu blir jag behandlingsassistent och sista året är att ta klienter med stöd av sina lärare, men det är ett stort kliv att behandla och har jag inte det hela på bana så kan det skada mer än hjälpa. Självklart kommer det situationer i sin terapeut jobb att man felar för att lära och få erfarenheter, men jag vill att grunderna verkligen ska sitta.

3 kommentarer:

gunsan sa...

Hej Oscar!
Gud så klok du är!
Skynda långsamt, det tjänar både du och dina klienter på i slutändan.

Ha en fin helg!

Kram/gun

frida sa...

Det är nog bra att göra som du gör, rensa. Har liksom dig lätt att vilja så mycket och inte fokusera. Att ha klienter ger en otrolig payof på hur man är, arbetar och vill utvecklas. Önskar dig lycka till mig dina uppdrag!

Unknown sa...

Snyggt tänkt! Låter helt naturligt att det först blir en mystisk känsla att inte riktigt veta vad göra med tiden som blir över när man väljer bort, men som med allt annat vänjer man sig, börjar tycka om och uppskatta. Att bara sitta still och reflektera, tänka fina tankar och vara still kan kanske vara skönt även för en toktränande super-kille som du...;) Blir du otålig kan du alltid ladda ner bilder från din bästa grundutbildningsgrupp ever på http://mickesblogg.se/lesmills :)

Rock on!

Micke

Related Posts with Thumbnails