tisdag 16 mars 2010

PERSONLIG TRÄNING PÅ NÄTET!

Här lägger jag min dagliga aktiviteter och måltider.
Kan då se hur mycket jag förbrukar Kcal/ dag i aktivitet och kan även se hur mycket Kcal jag får i mig genom maten.
Då får jag en bra uppfattning om jag har ätit för mycket resp för lite.
Detta ger mig också en bra överblick hur mycket jag ska äta om mitt mål är att gå upp i vikt eller gå ner i vikt.
Jag skriver in min dagliga måltider genom att hämta upp alla varor som finns inlagda i programmet.
Det är allt redan klart invägt hur mycket Kolhydrater, fett och Proteiner i varan/ 100 g.
Ser här en överblick av det jag just nu har skrivit in hur jag ligger till med Kolhydrater, fett och proteiner.

Jag lägger även in min vikt och längd så detta program räknar rätt utifrån mig och mina aktiviteter. Häftiga med denna är att jag även ska få in hur mycket jag går på en dag i ungefär och hur mycket jag sitter och hur många timmar jag sov under natten.

Jag håller på att lära mig detta program nu, för att sen kunna använda detta till PT-kunder.
Så enkelt att göra om man känner att man skulle vilja ha lite mer koll på sin kost och aktiviteter under dagen.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails