söndag 12 september 2010

PERSONLIGHETSSTÖRNINGAR........!

En fullspäckad helg med Kvartalsutbildningar Lördag & Söndag...samtidigt som jag ska läsa klart boken " Det existentiella samtalet" och trycka in alla personlighetsstörningar. Ska vara i skolan måndag och tisdag och då har vi terapi praktiskt. Några av klasskompisar ska ha olika personlighetsstörningar, jag och en till klass kamrat ska vara terapeuter och komma fram till vilka olika personlighets störningar alla spelar. Så det ska vara som en vanlig terapi timme med en grup om 8 stycken:) Så det är bara att läsa in vilka personlighetsstörningar som tillhör Kluster A,B och C.
Hur är en person som har personlighetsstörning:
Fobisk
Antisocial
Borderline
Histrionisk
Narciccictisk
Osjälvständig
Paranoid
Schizoid
Schizotyp
Tvångsmässig

Det känns ibland som det är miljoner saker som man ska hinna med och ibland fundera på om man kommer att hinna med det. Just nu så är det pluggandet som får ta det största fokuset för att imorgon efter skolan har jag gjort mitt arbete med läxan. Då kan jag ta nästa sak på listan som måste göras och ligger som prio nr 1 då. Min stress kan oftast vara att jag måste hinna med allt på en gång.....men det slutar att inget blir klart istället:) Nu känner jag mig lugn och sansad.

Sen att nervositeten ligger i hur det ska gå i skolan imorgon får jag ta. Jag kan inget annat än sitta och lära in allt och förbereda mig så gott det bara går. Skolan är där jag ska lära mig och även göra misstagen.
Så ha en god kväll och tack till er alla som varit med på kvartalen i helgen och la ert engagemang och fokus att köra hårt på klassen och er närvaro. Lycka till med klasserna kör stenhårt.
Nu går jag in med allt mitt fokus i psykologins värld........

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails