onsdag 3 november 2010

MÖRKER....

Onsdag och sitter på Nybroplan. Laddar upp för min Bodypump som jag har kl 07.00. Idag är det så skönt eftersom jag får åka hem direkt efter klassen. Jag kan vara hemma hela dagen och läsa min skolbok, sen till kvällen ska jag träna lite. Det har blivit riktigt mörkt ute nu som vi alla märker och det kan ta rätt mycket på ens energi. Man kommer ner i dvala och det blir tyngre att ta sig upp..... på gymet märker man direkt att antalet på klasserna minskar rejält.....

Mörkret hjälper till att man kanske inte gör saker på samma sätt som somrarna, men jag försöker sysselsätta mig så gott det går och göra saker som håller min energi uppe, något som tillfredställer mig och jag håller motivationen på topp. Tror det är viktigt att göra aktiviteter precis som kommer naturligt på somrarna och kanske ännu viktigare på vintern.

Låt inte mörkret deppa ner en, utan se förbi och njut av stunderna när ledigheter infaller sig som helger tex.
Kvällarna kan göras med att tända ljus, spela spel, läsa god bok, ta en skön promenad och andas in den friska luften som vi lyxigt har och naturen.

Nu ska jag njuta av klassen och förmedla en trygg, effektiv träning som får en att känna sig stark och bäst i hela världen.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails