onsdag 8 april 2009

FRUKOST PÅ MÅNDAG NÄSTA VECKA!

Från och med nästa vecka måste jag komma igång med min träning och även kosten. Detta är min frukost på måndag den 13 April då det börjar.

FRUKOST 575kcal
120kcal 1 dl Rågflingsgröt
97kcal 1 Banan
132kcal 5 Valnötter
160kcal 2 Ägg
66kcal 50g Kalkon

RÅGFLINGSGRÖT PÅ VATTEN

Energifördelning
fett, totalt ******** 8%
protein, totalt ************* 13%
kolhydrater, digererbara ******************************************************************************* 79%
alkohol
0%
organiska syror, totalt
0%
sockeralkoholer
0%

Näringsvärde/100g
Kolhydrater 6,1g
Fett, Totalt 0,3g
Protein, Totalt 1,0g

KALKON
Energifördelning
fett, totalt *********************************** 35%
protein, totalt ***************************************************************** 65%
kolhydrater, digererbara
0%
alkohol
0%
organiska syror, totalt
0%
sockeralkoholer
0%

Näringsvärde/ 100g

Kolhydrater 0g
Fett, Totalt 7,7g
Protein, totlat 31,4g

ÄGG KOKT

Energifördelning
fett, totalt *************************************************************** 63%
protein, totalt ************************************ 36%
kolhydrater, digererbara * 1%
alkohol
0%
organiska syror, totalt
0%

Näringsvärde / 100 g
Kolhydrater 0,3 g
Fett, totalt 10,3 g
Protein 12,5g


BANAN

Energifördelning
fett, totalt **** 4%
protein, totalt ***** 5%
kolhydrater, digererbara ***************************************************************************************** 89%
alkohol
0%
organiska syror, totalt ** 2%
sockeralkoholer
0%

Näringsvärde/ 100 g

Kolhydrater 18,3 g
Fett, Totalt 0,4g
Protein, totalt 1,1g

VALNÖTTER

Energifördelning
fett, totalt ***************************************************************************************** 89%
protein, totalt ********* 9%
kolhydrater, digererbara ** 2%
alkohol
0%

Näringsvärde/ 100g
Kolhydrater 3,3 g
Fett, Totalt 65,2g
Protein, Totalt 14,7g

Beskrivning:
Alkohol = Är ett njutningsmedel, som påverkar kroppens alla organ och som kan förosaka skador. Ett rikligt alkoholintag har samband med bl.a förhöjt blodtryck, med funktionsstörningar i hjärtat och lever samt med uppkomst av cancer. Det kan också leda till tillgång till nyttig näringsämnen pg.a bristfällig diet eller störningar i näringsupptaget.

Organiska syror = Är föreningar som förekommer i produkter i växtriket.


Fakta: Fineli














5 kommentarer:

Anonym sa...

*skratt* Jag gillar rubriken "Banan skalad". Ja, den andra varianten ("Banan oskalad") måste ju vara tuff att trycka i sig till frukost!

Men du - antingen fick du väl med drygt tusen kalorier för mycket i rubriken (575 får jag det till) eller så tänkte du äta gröten tillsammans med 2,56 dl vispgrädde som du aldrig skrev upp...?

Passa på och ät mer glass innan det nyttiga livet tar över! Kram till er båda!

Oscar Nilsson sa...

:)
Ändrat nu:/ Jag var trött igår när jag gjorde det:) Man vet aldrig...kanske nån som trycker i sig hela bananen med skal:) Jag gjorde det som lite minns jag....Helt naturligt för mig:)

Kram
Oscar

Anonym sa...

Du, du tog väl inte illa upp för att jag hade roligt åt det där med "skalad" (jag såg att du tagit bort det)? Sorry, i så fall. Jag menade inte att klaga, utan tyckte bara det blev så komiskt... :-) Må gott, och ha en bra hemresa!

Eskimo sa...

shit, her snakker vi hardcore system. lykke til med diett :-)

Oscar Nilsson sa...

Absolut inte:) Jag tyckte själv det var roligt:)
Jag ska vara så övertydlig ibland bara:)

Kram
Oscar

Related Posts with Thumbnails