tisdag 14 april 2009

MAGTRÄNING INFÖR SOMMAREN!!

LIGGANDE SNEDA CRUNCHES MED
PENDLANDE BENRÖRELSER
Startposition:
Denna övning är en kombination av övningarna cykling och sneda crunch. Lyft benen från golvet till 90 graders vinkel och lägg händerna bakom huvudet. Pressa ner svanken mot golvet för att komma åt djupa rygg och magmusklerna. Lyft skulderbladen från golvet som i crunch nedan.
Utförande:
Cykla med benen och vrid överkroppen så att ena armgågen nuddar motsatt knä. sträck ut det andra benet helt. Andas ut varje gång armbågen och knät möter varandra och andas in på väg tillbaka till startpositionen. Öka tempo om det känns bra. Det intensifierar muskelarbetet runt magen och förbättrar din balans och koordinationsförmåga.
CRUNCH
Startposition:
Placera fötterna stadigt i golvet och pressa ner svanken genom golvet. Skulderbladen kommer då att lätta något från golvet. Håll händerna bakom huvudet och då endast som stöd eller korsa händerna över bröstkorgen. Håll in hakan för att minska belastningen på nacken, Föreställ att du håller fast ett äpple mellan hakan och bröstkorgen.
Man kan även plasera händerna som jag gör på bilden och armarna ska då vara paralella med golvet.
Utförande:
Dra dig uppåt, under utandning, genom att pressa ner svanken maximalt mot golvet. Pressa ner naveln mot ryggen och genom golvet för att få ut det maximala av magövningen. Kom upp till det tar stop. Svanken ligger fortfarande an mot golvet. Sänk dig ner till startpositionen igen medan du håller emot och andas in. Startposition återigen när skulderbladen fortfarande är kvar i luften och magen är spänd. Under utförandet får magen aldrig vila...som händer om skulderbladen kommer helavägen ner. Kallas för FUUUUUUUSK!!
Kom ihåg att det är en liten rörelse i övningen.

Gör typ 3x max som du orkar per övning. Detta gör du på vardagsrums golvet när du tittar på TV och det går rätt fort oxå:) Det är dags att börja stärka sina mag och ryggmuskler nu. Kostar inget att prova och det är jobbigt första gångerna......men juh oftare man gör övninger, desto l'ttare blir det att göra det mer rätt och då blir det jobbigt för att man jobbar rätt muskler.
FINNS INGA omvägar och FUUUUSK ger inget resultat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt otroligt jätteimponerad blir jag av din matplanering! Äter du aldrig nåt onyttigt ;) Måste ju äta lite godis för att må bra, det är ju min filosofi =)

Du, vart köper du avokados...svindyrt i vanliga affärer ju...

Ha det bäst, och hoppas new york behandlade dig väl =) Väntar med spänning på att Nybro ska öppna.

Kramar Sara

Oscar Nilsson sa...

Hej Sara!
Jag har köpt avocadon på Ica Kvantum. Köpte 8 eller 10 st som låg i en nätpåse- Så det var inte så dyrt.
Köpte några lösa vilket var betydligt dyrare:/
De som var lösa köptes som mogna att änvända direkt och de i nätpåsen köptes Gröna eftersom jag behöver dem senare i veckan. Då hinner dom mogna tills jag ska använda dem:) Så slipper jag slänga pengarna i sjön.


Om du skrollar ner lite så kommer då jag var i NY och då blev det inte mycket till häsosamhet där. Frossa i mig glass och andra härligheter. Så jag äter allt och gärna PIZZA:) Men nu måste jag skärpa mig lite ett tag för att sen typ ha lördagar som ätar dag och då svulla allt som har mycket fett och socker osv i sig:)

Related Posts with Thumbnails