onsdag 14 januari 2009

KOST CIRKELN!

Idag är det Onsdag och jag har precis ätit min Lunch hemma. Massor av grönsaker och lite pasta och Protein...KÖTT:) Älskar kött!
När jag satt och åt passade jag på att googla lite gällande mat och vad man ska ha i sig eller vad man inte ska ha i sig. Massa forskningar av olika slag osv. Jag läser lite av alla kommentarer till olika artiklar och det som slår mig är att man informerar alla dessa olika metoder för att gå ner i vikt. Man ska inte ha några kolhydrater eller man ska ta bort det och det. I en annan artikel står det något annat osv. Mycket förvirrande för en person som vill sätta igång ett aktivt liv och samtidigt äta bättre. Vart ska man börja och vad för "metod" ska man använda? Jag hoppas att jag inte på något sätt lägger fram att det jag äter är det bästa för alla, utan det är det som faktiskt funkar för just mig. Om det så att jag har mer Proteiner och fett och mindre Kolhydrater så är det för att det passar just mig. Kolhydraterna måste jag få i mig för att jag ska fungera tex för att jag ska kunna tänka klart. Om man sen ser på de bilder jag har av mina måltider och man tänker att detta är en typisk GI måltid eller Typiskt Atkins så fine. Är det så att kött , fisk, ägg osv har proteiner som jag behöver för att behålla muskelmassa och kanske öka lite och att kolhydraterna får mig att funka fysiskt, men även psykiskt så fine:) Kalla det vad man vill, men det funkar för mig. Jag tror att man måste våga testa sig fram och lägga upp måltider för sin del efter hur ens livsstil ser ut och hur din kropp svarar på alla varor. Så är det så att du vill ha kost expert om hur du ska äta.... då är jag helt fel person för det:) Kram Så länge

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails