onsdag 14 januari 2009


Imorgon och på fredag kommer jag sitta på skolbänken. Nu startar det 2:dra året på min terapeut utbildning och jag ser framemot den. Det första året har hjälp mig jättemycket. Jag har börjat förstå mig själv och trivas med mig själv på ett annat sätt. Jag måste gå 120 timmar terapi för att rensa beteenden som påverkar mig negativt, men också människor som finns omkring mig.
Jag märker under detta år att jag uppmärksammar saker på ett annat sätt. Man ser tillvaron med nya ögon och det känns otroligt befriande. Som att kunna andas fullt ut.

Den andra utbildningen som jag går parallellt börjar i mitten av Februari och då läser jag endast Alkohol och droger och dess påverkan på kroppen, men också hur det påverkar omgivningen om man är missbrukare eller beroende.

Det blir en del böcker som man måste inhandla till varje termin, men jag älskar att köpa böcker och läsa mig igenom dessa böcker. Vissa kan vara lite knepiga, men jag tar mig igenom och läser boken 3 gånger för att få klarhet i det jag läst. Inte så att man läser den 3 gånger i rad, utan boken får ligga ett tag innan jag angriper den igen. Jag ska spara alla böcker jag inhandlat! Böckerna kommer följa med mig och jag kan plocka fram en bok när jag behöver speciell information. Jag skulle vilja ha ett stort bibliotek en vacker dag och jag har läst alla böcker i det biblioteket:)
SOV GOTT!!
Imorgon är det nya utmaningar och nya möjligheter som man ska gripa tag i och lösa.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails