onsdag 11 mars 2009

MÅ BRA BOKEN!


Jag har som kanske nämnts börja gå kurs för Mia Törnblom. Det är 3 fredagar i rad och emellan gångerna får man hemläxa att jobba på. Jag var där förra fredagen och det gav avtryck på mig. Som hemläxa skulle alla skriva i sin må bra bok som man fick med sig hem. Jag har skrivit varje kväll innan jag ska sova. Min känsla är att jag får ut det jag grubblat på innan jag ska sova. Ibland har jag vanan att ligga och fundera en massa och svårt att sova. Man vill liksom lösa världs problemen:) Men nu skriver jag av mig kort i må bra boken och det känns som ett komplement till att jag även får skriva av mig här på bloggen. Jag har konstigt nog inte kännt mig stressad på samma sätt som jag varit förut av att hinna med allt och jag känner mig mer organiserad. Jag har alltid varit det och att ha kontroll, men nu har jag kvar det fast med en skönare känsla bara. Jag strukturerar upp på ett annat sätt och verkligen gör det jag anser vara viktigast för dagen och skulle jag inte hinna med allt så är det OK! Behöver inte få panik för det.
SKÖÖÖÖNT!

Så vad skriver jag i min må bra bok???
Kom ihåg att detta gäller för varje dag!!
"Idag var jag modig när jag....."
"Jag är tacksam för att...."
"Hjälp mig att...."
  1. BRA/ MODIG = 3 saker som jag känner att jag gjort bra eller saker som jag tyckte va modigt gjort av mig.
  2. TACKSAM/ GLAD = 3 saker jag är tacksam för eller glad över.
  3. HJÄLP = 3 saker som jag känner jag behöver hjälp med

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails