måndag 16 mars 2009

MANNEN/ KVINNAN I SITT LIV!

Finns den rätta för en där ute?? Kommer jag finna den rätte som jag ska leva med resten av mitt liv?? Det kan vara många frågor som kan röra sig i huvudet.
Jag har verkligen hittat mannen i mitt liv, men vi är väldigt olika på många sätt. Det krävs sitt arbete och det kommer motgångar som man ska ta sig igenom, men fan vad bra det blir när man lyckas ta sig förbi. Gäller att våga stanna kvar just i det jobbigaste.
Tänk om jag sökte efter någon som var som jag..... Skit vilken jobbig människa det skulle vara:)

Jag tror för att hitta mannen/ kvinnan i sitt liv gäller att man är mottaglig att den man blir tillsammans med är olik dig och kommer troligen ha olika åsikter som dig.
Det är ett arbete som vilket annat, men det ska vara ett roligt arbete att kunna utvecklas i sin relation. Många ger upp för lätt när motgångarna kommer upp.

Hur skulle du själv vilja att din partner uppvaktar dig och visar just att du är bäst, vackrast, underbarast osv. Gör som du själv vill bli uppvaktad.

Jag skulle dra direkt om jag hade en partner som hänger runt en 24 timmar om dygnet och bara vill ha ens uppmärksamhet... en partner som ville veta all jag gjort hela tiden och vilka jag har varit med under dagen osv.

En sak som Samantha i Sex in the City sa: " I love you, but I love me more". Stämmer så bra!
Älska dig själv först för att kunna älska den du vill leva med.

4 kommentarer:

gunsan sa...

Jag älskar verkligen dina inlägg Oscar och så sant du reflekterar.
Jing & Jang! Att ge och ta och låta varandra växa och utvecklas kan bara stärka ett förhållande, motgångar är som att fjällvandra,det är tuff upp men underbart när du står där upp och tittar ut över och ner på snårskogen som du lämnat,om man verkligen älskar varandra.

Kram/Gun

Anonym sa...

är man menade för varandra ska man inte försöka kämpa! Man är ett!

Anonym sa...

ja menade att är man menade för varandra ska man inte behöva kämpa! Man är ett ihop!

Oscar Nilsson sa...

Jag vet att jag och min kille hör ihop, men jag får jobba varje dag för att vår kärlek ska hållas vid liv.
Jag tar inte min kille förgivet att han finns där och han tar inte mig heller förgivet. Men det finns självklart ingen rädsla att han ska lämna mig, men som sagt så får jag anstränga mig för att han ska finnas kvar och också för att det ska finnas energi i vårt förhållande. Våga har tråkigt och våga gräla. Det är inte lätt detta och det finns inga fel heller. Alla har sina sätt på hur ett förhållande ska fungera:)

Related Posts with Thumbnails