fredag 13 mars 2009

SÅRBAR?

Gör sig sårbar.....
Man är sårbar....
Det är sårbart....

När är det läge att visa sig sårbar eller bara vara sårbar. Ska man ta tillfällen där man får vara sårbar eller är sårbarheten något man alltid ska visa när det är befogat och automatiskt känns att man är sårbar vid just det tillfället? Hur mycket skadar det egentligen att man är sårbar på kontoret bland sina kollegor??... är det en styrka att man inte alltid är stålmannen / superwomen?? Tar man ner garden och blottar sig själv att jag har flera sidor??, men det kanske handlar om en bra självkänsla för att våga göra det och inte känna sig besegrad i denna karriär slukade samhället:)
Sårbarhet är något fint där man får tillfälle att vara liten också och den man lever med får se flera sidor av mig. Visar att jag vill bli omhändertagen för en stund.

Sårbarhet är ett ord, känsla.......men kan betyda olika eller kännas på olika sätt beroende vilket sammanhang man befinner sig i??

Att låta sig själv vara sårbar är innerlig styrka!

Räntan är sårbar.....
Bilbranschen sårbar för....
Jag är sårbar.....
Sårbar för kärleken...
Man är alltid sårbar eftersom...

Är jag sårbar när jag har en blogg??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där träffade, och berörde - mycket...

Så näst intill obehagligt det är, att plötsligt läsa sådant jag själv tänkt och känt, formulerat och satt på pränt av någon annan...

Och så påtaglig påminnelsen blir, om allt jag egentligen insett att jag "borde" våga ändra på men där jag ändå bara traskar på som vanligt - i samma spår och inuti samma skal...

Steget från insikt till handligt är inte helt enkelt, men dina ord var en bra knuff i rätt rikting...!

Tack!

Anonym sa...

PS/ Du - angående Excel, så är det både lätt och roligt att lära sig grunderna där. Jag kan gärna byta tid mot tid, och lära dig Excelgrunderna mot lite "basråd och startpepp för den totalt otränade" i utbyte... :-) /DS

Related Posts with Thumbnails