måndag 23 mars 2009

UTBILDNINGEN!

Jag vet inte riktigt vart ag ska börja med allt detta som jag har varit med o idag. Det är så intensivt och jag är fokuserad till 100% för att ta in alla reflektioner och berättelser om vad man gör och varför man är på denna utbildning osv. Det är otroligt spännande att få ta del av en sådan process som det verkligen är och jag märker mer och mer i alla det sammanhang jag utsätter mig för hur jag själv reagerar i alla dess olika känslor som kommer upp i mig. Man sakta men säkert har börjat lägga en grund i sig med att vara mer öppen till sina känslor och våga reflektera varför jag reagerar på det sätt jag gör. Jag vågar mer och mer stanna i känslan och inte blockera bort den som jag skulle gjort förut.
Mina tvivel till att jag inte har något att tillföra börjar kännas mer löjligt eftersom jag medvetet eller omedvetet tyckt att jag inte har något att tillföra och andra är så mycket bättre.

Alla fick skriva just hur man hade uppfattat varje individ i gruppen och delge detta och jag blev glad, men samtidigt överaskad att jag fick en sån otrolig feedback om hur varje person hade uppfattat mig. Allt var positiva termer:)

Känslorna har verkligen åkt bergodalbana i mig och ibland så pass mycket att jag bara vielat krypa ur skinnet. Men åter igen...jag vågade stanna upp i känslan och ta emot.

Har precis skrivit DAGBOK om dagen och jag har huvudvärk just nu:) Jag ska fylla på med massor av vatten för att snart lägga mig ner och sova. Imorgon blir en lång dag då vi kommer att vara klara sent på kvällen.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails