onsdag 18 mars 2009

VAD GÖR JAG PÅ DAGARNA:)

Jag har jobbat inom gruppträning och gym sen 1993. Jag pluggade på internat och läste KOST, HÄLSA, IDROTT och detta var en gymnasial utbildning. Samtidigt som jag pluggade tog jag mig in till Södertälje eftersom skolan låg mitt ute i skogen och närmaste buss var 5 km, men som tur var så hade vi skolbuss. Jag tog mig till Södertälje och jobbade på TRÄNINGSVERKET som inte finns kvar. Där körde jag mina klasser, stod i receptionen, var styrke instruktör....gjorde typ allt. Jag fortsatte sen till folkhögskolan och läste vidare på KOST, HÄLSA, IDROTT, men med mer inriktning på idrotts psykologi.

Idag har jag min enskilda firma OSCAR NILSSON där som synes på min blogg skrivit 5 böcker. inom firman gör jag konsultjobb där jag håller föreläsningar och presenterar grupptränings klasser. Jag jobbar för Les Mills och utbildar instruktörer i BODYPUMP, men även är med och håller kvartalsutbildningarna i Sverige. Jobbar med World Class utbildningsteam och håller i Aerobic Grundutbildningarna. Jag jobbar för World Class Sverige som Produktchef/ grupptränings ansvarig för den nya World Class klubben som öppnar inom kort på Nybrogatan.
Med samarbete med Cecilia Östman gör vi konceptet BOOTY EXPRESS som finns på alla World Class klubbar i Sverige och utomlands.

Jag pluggar nu och går 2 kurser parallelt med varandra. Den ena läser jag till Anhörigterapeut och den andra till Alkohol- och drogterapeut. Båda är 3 år.

Jag gör en hel del, men det känns som jag har kontroll över allt det jag gör och även har en del fritid över. Jag planerar mina dagar till max eftersom jag även kör klasser på World Class Saltsjöbaden och Värmdö.
Min stress kommer när jag tappar greppet och inte planerar min vecka. Planeringen gör att jag kan tydligt se när jag behöver vara i fokus och när jag kan lägga mobilen och mailen åt sidan och bara andas ut och njuta av vänners närvaro , men även tystnaden och ensamheten samt mitt förhållande med killen.

6 klasser i veckan samt egen träning 4-5 dagar i veckan.

Så ser det ut för mig för det mesta och jag storm trivs med det:)

4 kommentarer:

Cizzi sa...

Skönt att se fler med många järn i elden som klarar det med bravur. Det ger mig inspiration till att fortsätta att sträva framåt med min firma =)

Oscar Nilsson sa...

Känner du dig stressad eller har du allt under kontroll?

MVH
Oscar

Cizzi sa...

Det mesta under kontroll. Dock skulle jag behöva sortera mina papper ;) Men jag ser det som organiserat kaos tills vidare. haha

Oscar Nilsson sa...

Så länge den är organiserad så är allt under kontroll:)

Oscar

Related Posts with Thumbnails