tisdag 3 mars 2009

TRÄFFADE GUD PÅ MEDBORGARPLATSEN!

Ibland kan jag bara inte låta bli och stanna upp när folk vill informera mig om vilken väg man ska gå för att komma in i himlens portar. Jag frågade förstås hur gud förhåller sig till mig som bög och om jag får komma till himlen. Svaret var att jag fick det efter att jag fått gud budskap om mina synd och att jag kunde "läkas" och förlåtas. Han pratade om det enda man kunde tro på var gud och hans son Jesus. Jag kunde inte besluta om mina handlingar utan bara gud kan vägleda mig till det beslut jag ska ta. Jorden är helvetets verk som vi ska överleva med att följa guds ord för att sen få frid.

Jag tillät mig bara att lyssna utan att sätta värderingar just då, men det klart att det hände saker i min kropp som fick mig att reagera till, men det är inte min uppgift att döma hans handlingar.
Men det var spännande att bara lyssna. Har aldrig stannat upp och lyssnat så förut.

Vad jag tror kommer aldrig att tas ifrån mig!!

2 kommentarer:

gunsan sa...

Kärleken övervinner allt, även trångsynthet
Kram

Anonym sa...

Visst är det intressant med människor som tror så starkt på något som man själv inte ens förstår. Ha en bra dag!

Related Posts with Thumbnails